Monday, May 18, 2009

kerja pertama yg bergaji

*yg tulisan senget benget adalah dialog aku.*

hoh!
aku smgt nak keje tp mls cr keje.
so, lupakanlah kamera kaler biru sony.
gune jela kamera henpon 1.3megapixel.

tibe2 keje dtg.
mak aku offer wat dadih..
sebanyak seratos.bukan spuloh ok.seratos.
upah rm25.
25? 50 r ibu... xpon modal ibu, untung kasi ila..ok?
banyak r ko-dialog bonda saya.
ok2. 30?
okeh..-dialog bonda saya lagi.
haha... baik punyer. 30 pon 30 lah...
(aku stuju sbb aku igt senang dan xbape membebankan...)

detik2 keje bermula.
la, 1 tin susu, 9 tin air, 1 paket serbuk agar2.wat 5 paket dulu.-dialog bonda saya.
okeh(agak yakin.)
aku wat lah yg seperti disuruh...
inilah hasilnya...

pastu mak aku rase cam xcukup lak. sruh aku tmbh lg 1 paket, 1 susu, air 8 je.
aku ikut je lah..
5 minit...
10 minit...
15 minit....
xmendidih lagi!!!!!
adui... aku yg dah nak mendidih tggu dadih ni mendidih...
xpe. sabar jela...
30minit... xmendidih lagi.
sabar lagi.
ntah lah, bile mendidih aku pon xtau, tp lps mendidih aku kne tuang dlm bekas kasi sejuk.
seratos bekas.
esok masuk kan buah.
tibe mak aku berkata-kata,"esok bangun kul 5.30 tau.nak isi buah lak."
ha???? aku mula dah cam xbtul. 5.30???
aduiyai... esok lps 5.30 tu, aku kompem xleh tdo blk sbb makcik aku minta tlg jaga kedai dia, dia ada seminar... adeih.. masa tidur kuuuuu..

sambung balik pasal dadih, sedang aku tuang ke dlm bekas satu2...
sampai ke 91...
dah habes!!!!
aduyai...xcukup!!!!
kne masak lagi...
masak aku!
ok fine masak lagik 1 paket.
igt kan tu je.
tibe2 mak aku sruh adik aku bli nenas utk tmbh.takut tak cukup.
yup! melaka ada maidin 24hours.
3 nenas. aku kne potong dadu nenas ni.
dah lah nak kopek kulit nenas sket punye susah.
aku kopek dua. n mak aku tlg kopek 1. mak aku yg potong dadu akhirnya. lega aku...
dadih yg bru msk td, dah mendidih, aku pon selesaikannya.
aku still xleh tdo lg.
aku lom sembahyang lg...so xleh tdo lg..
(tu la, p tgk jgn lupe lirik.klu aku smbhyg awal kan dah leh stret tdo...syira2.padan muke ko.mate mmg dah kuyu nak tdo.)
adalah dalam kul 1.15am aku tdo.
btw,fyi, aku stat keje wat dadih ni around 9.30pm 0r 10 pm.
zzz.

aku bgn 5.45.terlajak. mls nak taip lagi. ni lah hasilnya.
terliur x? hahaha... bes lak bile tgk hsl nya.
hehe... oleh itu aku promot jenama serbuk agar2.
ok..selesai. aku wat dadih nih sempena hari guru kat skola mak aku@SMKDT-skola aku gak...hehe... selamat menjamu selera chegu2...

abes majlis tu.mak aku ckp"la,diorg ckp dadih sedap.."
dgn sepontan aku jwb...ok, jd 40hengget.
hahaha... mata dutian aku.tibe2 mau up upah.

akhirnya, upah aku tetap 30.
sekian.
kesian.

3 comments:

naddysh said...

ahahhaa
xdpt 40 hengget!

nti buwat tuk aku gak ek!

huhuhuuh

syirasweet said...

okeh! murah je... bli 2 dgn harga rm50...hahahha

zaradgreat said...

naluri hati aku suh bukak blog nih b4 tutup laptp.
gaggaa,,
ptt aaa
dadih aku yg ko janji nak poskan>?
okay rummate.i wait 4 ur dadih la ek..
gagaggaa...xpun ko anta aa kt jbtn kimia dkt JPJ bukit katil tuh kul 1..tuh lg mantap.hahhaa.aku on je. orait.
(sila baca comment aku sambil dengar taylor swift-u belong with me)