Friday, October 2, 2009

daku igt panas hgga ke petang, rupanya hujan di tghari (T.T)

bertambah sedey bila baca ni>>

Apapun, hari bertukar muram buat Michael Owen yang tercedera selepas hanya 20 minit beraksi perkembangan yang harus menyentap peluangnya dipanggil Fabio Capello ke skuad England selepas pengendali itu melihat sendiri penyerang berkenaan berjalan keluar terhencut-hencut di Old Trafford. 

...The injury is also a blow to Owen's fledgling international career, as it has all but ruled him out of England's World Cup qualifier in Ukraine on October 10...

nampak x?!
aku dah lah memang harap sgt2 dia leh main utk piala dunia thn dpn.
aku harap harapan aku tidak tinggal harapan.
aku harap juga aku masih boleh berharap lagi.
miracle..come2!
setiap yg berlaku pasti ada hikmah.
hmmm..
to ryan giggs dr syira: congratez. ko mmg power dan bertuah.
to owen dr syira: congratez. bakal dpt anak ke-4.


sedey? lupakan. hidup mesti diteruskan. cewah!
jom usha cerita dibawah!!! -dr buku nak jadi jadi-

pada suatu hari... ada seorang budak 5 thn menaiki bas kl-kangar. ibunya menghantarnya ke stesen bas, dan berpesan kpd dreba bas, "kalau dah sampai ipoh, btau anak saya ea". dreba bas pon mengangguk.

dalam perjalanan, budak itu bertanya kpd dreba bas, "dah sampai ipoh ke belum?"
dreba bas menjawab,"blom." selang beberapa minit, budak itu bertanya lagi,"dah sampai ipoh ke belum?" dreba bas jawab,"blom".

selang beberapa minit lg, budak itu bertanya kepada penumpang lain, "dah sampai ipoh ke belum?"
penumpang jawab," belom adik. adik tidor lah.. kalau dah sampai, kami kejutkan." budak itu berdegil, dan kerap bertanya,"dah sampai ipoh ke belom?"... budak itu bertanya dan terus bertanya.
dreba bas berkata," adik tido lah dulu! nnt dah sampai ipoh kami kejutkan. tidolah ea..."
budak itu pon, tido dgn hrpn pakcik dreba kejutkan dia setelah sampai ipoh. setelah budak itu tidor, dreba bas meneruskan perjalanan, keadaan sunyi kerana tiada sebarang pertanyaan lagi sehngga dreba dan penumpang bas yg lain lupa akan budak tersebut. sampai saja di ipoh, dreba dan semua penumpang lupa utk mengejutkan bdk itu. bas meneruskan perjalanan... hingga ke alor star..bdk itu masih tidor dan tak bgn2 lagik...

tibe2, dreba bas tersedar yg beliau lupa utk bgnkan budak itu. dia berkata kpd para penumpang,"encik2, dan puan2, kita sudah terlepas dr ipoh, perlukah kita patah blk semula. kita lupa utk bgnkan budak itu td.." para penumpang yang sgt kesian akan bdk itu, bersetuju utk pergi ke ipoh semula..

sampai di ipoh, mereka membangunkan bdk itu. "adik, bgn. dah smpai ipoh." bdk itu bgn dan berkata,"oh.. dah sampai ipoh ya.!" dia terus membuka beg pakaiannya dan mengeluarkan nasi bgkusnya. semua org berasa heran. "bukan kamu hendak trun di ipoh???" tanya seorg penumpang yg heran. bdk itu menjawab,"taklah.... mak saya pesan, kalau dah sampai ipoh, dah boleh makan nasi yg emak bekalkan..."



3 comments:

sI tEDI said...

dasyat!

SaPeRnTAh-NoThIng said...

heheh..biasse ar tu pmain bola...xleh lari dr injured...bkn sebrg injured...tmbh lg, dh tue ckit...hehhe

syira said...

si tedi: yup2..dah-sat.

saperntah: weh... dia lom tua. bru 30..giggs 35 lg berumur... cuma owen byk dugaan...