Monday, June 15, 2009

cerita yang tak menarik

percaya lah cerita ini tidak menarik...

apa aku buat sepjg cuti ni...

1) makan dan tdo xperlu lah cite...
2) wall climbing yg xbape best! sbb aku xpat pjg sampai atas. knp? lu pk lah sendiri...
3) minta keje. tapi kene rejek.
4) kekontangan duit akbt drpd ketidaksabaran diri sendiri...konon nak jd penyabar, tp lampu hijau pon xleh nak tguu...!
5) ain demam,so xpat tgk JPBC wlpn aku still bleh tgk klu aku ajak sepupu aku, sbb ain sggup hlgkan demam klu sepupu aku ikut...asalkan sepupu aku pegi, die on..demam pon on...dia syg sepupu aku dr aku...jeles.
6) tgn kne parut kelapa...sbb kecuaian diri sendiri..seb bek kne kuku, so kuku jela yg terbelah dan darah yg kuar sikit..seb bek. yg blurrrr nye, aku leh tenung jari sendiri cam xde ape2... alahai aku! xkan sakit pon lampi...aduyai!!!
7) kne diarrhoea(nama kurg cool->cirit-birit) 2kali. kali pertama sbb keracunan makanan org kawin...bkn sowg je kene, sedare2 aku pon ramai kne...kali kedua, aku rase2 r akbt dr mkn buah dragon.yup,buah tu cam sdp n bgs utk lawas..mkn sikit lawaslah...klu mkn banyak? ber'lawas-lawas'...lbh kurg 2hari bru baik! ign cuba? cari buah dragon yg isi kaler purple... dan makanlah byk2 sehingga menjilat jari...klu xberjaya kne diarrhoea, mkn lg... klu xjugak, mkn 3 bijik... klu xjuga, perut anda kebal!
8) kononnya nak p tgk transformer 13/6 sbb dpt tiket free... malangnya, tarikh tiket 27/6.
9) teman bunda terchenta beli baju rayanya kat euromoda... nak pau, beliau ckp, ko punya beli yg murah jerr...xyah mahal2...nnt kat kl beli...(yup! KL...dgr mcm gah...tp kat masjid india... beli byk dpt harga kurg..dan harga bleh tawar...itu yg pntg.seb bek kakak yg jual tu cun!) wlpn xpat pau baju kat euromoda, aku still dpt baju lain yg dibeli di tmpt lain...2 helai lagik! tq2,bondaku...
10)makan nasi durian asli... yup! first time... biasanya makan nasi durian ltk air jer... kali ni, letak santan... mau resipi? ambil nasi ikut selera sndiri, durian 3-5 ulas, santan(letak santan sehingga nasi terendam sedikit...jgn sampai jd kuah melaut...), dan letak gula melaka yg dah dihancurkan,pas2,gaul sume dan makan...seyes sedap+enak+lazattt+marvelous!
11)jadi cikgu kat kampung aku... bru2 ni,rase cam nak lempang jer budak kurg haja tuuu... ish! bile2 igt2 blk sekali ajar-2jam je dpt 25hengget...kesabaran aku dtg...
12)jadual study aku utk tahun 3.eh! tahun akhir lebih manis bunyi nya...yup! jadual yg kul 4-hari jumaat ada kelas... nampaknya, aku perlu prepare ubat homesick sedozen utk bulan dpn...
13) tengahari tadi kne gastrik! adui... dah lah mama masak lemak jering ikan parang.. feveret aku...bru nak makan dah kne gastrik..so, tgk jela org mkn... tgu gas gastrik aku kuar habis...sendawa berkali-kali.. bru aku mkn...sedap! hamik nasi dgn kuah dgn jering...3-4-5 ketull... seyes!!! xterkata nikmatnya.terliur aku tym menulis entri ni... terkenang si jering.

owh... sudah cukup...

tidak menarik bkn?????
xpe, asalkan dpt duduk umah..sbb umah aku xde tangga...kat ukm, tgkt 4...huh!

1 comment:

zaradgreat said...

hahaha.tape rumate
jumaat next sem kelas aku kul 3.2hours. cool huh?
ahahha